Techbedrijf Ex Machina Group dat zich focust zich op de ontwikkeling van innovatieve, interactieve multischerm-strategieën en -oplossingen voor merken, media en retailers van over de hele wereld, stelt Jan-Willem Borsboom aan als VP Media Solutions en Branco Scherer als VP Branded & Shoppable video.

Jan-Willem Borsboom was hiervoor lid van het management team van Improve Digital, GroupM en van de digitale tak van RTL Nederland. Bij Ex Machina gaat hij zich richten op business development van PlayTrivia, een platform van live videoquizzen. Het gaat hierbij om een nieuwe vorm van interactieve videocontent.

Branco Scherer was o.a. Managing Director of commercial partnerships bij Endemol Shine Group en recent Managing Director of LifeHunters. Hij zal zich focussen op de interactieve ‘shoppable video’-markt. Dit is een relatief nieuwe manier van online shoppen dat wereldwijd groeit door bedrijven als Amazon en Alibaba.

Jeroen Elfferich, CEO Ex Machina Group: “Wij zijn heel blij met de komst van Borsboom en Scherer. Zij zijn in staat om onze positie in de ‘live interactive trivia quiz markt’ te versterken. Een wereldwijd snel groeiende markt die veel aandacht genereert. Het biedt ons ook de mogelijkheid om ons verder te ontplooien in de betrekkelijk nieuwe maar snelgroeiende wereld van ‘Interactive Shoppable Video’, een nieuwe, leuke manier van shoppen. Die interesse is er niet alleen bij merken maar ook bij e-commerce bedrijven en andere organisaties die vooraan willen staan in nieuwe manieren van marketing en verkopen.”